zondag 21 mei 2017

Wereldideeën voor de Nederlandse politiek

U komt vast in uw dagelijks leven wel eens een beleidsregel, overheidsdienst, door de overheid gesteund privaat initiatief tegen waarvan u denkt ‘hadden we dat in Nederland maar’. Vanaf voorjaar 2017 gaat Regio Buitenland dit soort ideeën verzamelen, en wel met twee doelen:

• In 2018 vinden in Nederland gemeenteraadsverkiezingen plaats. Wij denken dat voor het opstellen van de gemeentelijke programma’s inspiratie uit het buitenland welkom is. Waarom zou D66 het wiel steeds opnieuw moeten uitvinden?
  • Regio Buitenland wil graag aan de Permanente Programma Commissie een meer algemeen overzicht van goede ideeën uit het buitenland aanbieden. Deze ideeën kunnen variëren van een concrete beleidsmaatregel tot een campagneslogan, van een andere filosofische benadering of een campagne-actie tot een algemeen geldend principe.

In het document Wereldideeën voor de Nederlandse politiek kunt u meer informatie vinden over de achtergrond van het project, hoe mee te doen en de tijdlijn.

Via onze nieuwsbrieven en de facebookpagina houden we u op de hoogte over dit project. Wilt u een bijdrage leveren aan dit project, stuur dan een mail naar elsjemoulijn[at]gmail.com